Friday, January 22, 2010

喜訊

2010年的首半個月,在接二連三叫人沉重的惡耗下,感謝主賜下喜訊-在我身上,在PS母身上…

"醫生,那麼請問我的肺積水情況如何?"今午我返QE覆診,順便問醫生上回因電腦down機,看不到的電腦掃瞄報告結果。

"唔,等我睇吓先。無肺積水喎!"

"係無提,定係話無?"

"呢度話你無肺積水!"

不敢相信,"陪"了我4年的肺積水,在病情繼續惡化下,竟然全消!張醫師一直為我的排水,真行!神啊!你真奇妙,感恩感恩!

雖然報告指我的瘤大了,淋巴有一小粒1cm新的腫瘤,但肚腹的大腫瘤竟然有輕微縮小,奇蹟!

在醫院忍不住致電同工和牧師報喜訊,大家都很興奮及感恩。

歸家途中,想起剛剛中午時一起祈禱的PS-為我妹妹,為她的母親,也電她分享喜訊。

"我們也經歷了一個奇蹟,母親竟排到下周二在瑪麗抽組織!"PS回應我。

事緣伯母日前被證實得了膽管癌,需要盡快抽組織化驗,瑪麗醫院說如果今天排唔到期,他們要找私家醫生做了。

"奇妙的是醫院一向只在周三有期,但他們給了母親周二的期!"
"點解?"
"唔知道!"

我們惟一知道是天父的出手,天父的掌管,天父聽禱告!

返到家,看到神學院同學回應我請他們為妹妹Vera癌症復發祈禱的連串電郵,很是感動。

其中一位很有文采的同學有一則很有趣的留言,教我忍不住笑了出來,在心裡說:阿們,阿們,阿們!

Dear Fan,

Tell your sister, her name really mean something!

V veracity(truth) (We know also that the Son of God has come and has given us understanding, so that we may know him who is true. And we are in him who is true--even in his Son Jesue Christ. He is the true God and eternal life-1John 5:20)

E eternal life (For God so loved the world that he gave his one and only Son that whoever believes in him shall not perish but have eternal life.-John3:16)

R resurrection (Jesus said to her,"I am the resurrection and the life. He who believes in me will live, even though he dies"-John11:25)

A amen (We all pray for her!)

In Him, 大man

No comments: