Friday, April 11, 2008

一起走過的日子:我和大力丸


這兩天是 "修理日",修理身體(履診內科、腫瘤科、中醫、跌打),及修理滴水的花灑……應接不暇。

"點解你個報告我好似睇過?"年青女醫生問我。

"唔係ma,醫生,無可能!"我回答。

"真係好似似曾相識?" "係咪你把今次和我11月入院的資料弄混了?"

"啊,可能是這樣………你個病一直差下去,但MG(重肌無力症)一直改善,真難得!"(她不是第一個醫生對我這樣說。)

真的是奇蹟!因為MG和我的胸腺瘤有直接關係。每次去內科覆診我的MG,我和醫生都很高興,因為我的 "重肌"一直有好轉,這也是我回醫院惟一可以常常讓我有好消息的地方。

今時今日可以重拾明目,可以如常打電腦,實在感恩。猶記得3年前剛有MG時,過馬路時眼珠轉不過來,看不到兩端,要把整個頭轉過去看;吃MG藥會拉肚子,看書多也會吐,打電腦會頭痛…

那時候每天要吃4次 "大力丸",每次80mg,還有有吃 "解藥"(因為MG藥影響腸胃)。因為吃的藥太多,教會弟兄姊妹還特意親手幫我做了一個非常漂亮的牌子,上面分了一格格,內可放小牌子,要我翻,紀錄我甚麼時間吃了甚麼甚麼藥沒有,自我提醒。他們也太了解我冒失的個性,還造了一些spare的牌子(好像新衣服後面有一些spare扣子/布一樣),怕我弄丟;另外還有一個過了膠的小記錄卡片,讓我隨身帶著,提醒我吃藥。到現在想起這一切也很感動!!!

剛開始吃 "大力丸",我曾跟神祈禱︰"希望這些藥對控制我的病有效,沒有太大的副作用,可以慢慢減藥,甚至有一天可以斷藥。"看到自己現在每天只需吃3次,每次30mg,加上早已不用吃解藥,我真的很感謝天父。

還有謝謝政府,謝謝天父,每次我只花$10,便可以拿走3個月一大堆的 "大力丸",嘩,真的是一大堆,抵!

5 comments:

Anonymous said...

感謝天父!多謝你讓我看見你那份堅韌的生命力!多謝你讓我看見神在你身上的作為!
God loves Fan!

Unknown said...

感恩。感恩。^.^

Christine said...

Glad that some of your illness is getting better. The other day I was watching an animation film with human characters on a bus in Taipei. The story is a bit sad (a bit like Jimmy's stories, but sadder), and one of its characters is called 薰. It's true. It's the first time I had come across a character with that name. So I thought I had to tell you. But I have no idea what that film is called.

Fan said...

Dear Christine,

I think I know what you're talking about, as I've seen the series of this last summer in Taipei. So it's a character of a series (like reading out audiences' letters), I think, rather than a film??

Thanks for thinking of me, my dear. You are really a buddy.

fan

Christine said...

Really? That's funny. I just saw a segment and then it was cut off. So it was rather mysterious. Anyway, have a nice weekend.